Izbrala sem zdravje in zdrav način prehranjevanja

Ko sem pred petimi leti izvedela, da je bil glavni vzrok mojih napadov žolčnih kamnov moje prehranjevanje, sem se odločila za celovito spremembo na področju zdravja. Nezdrava izbira hrane, ki sem jo uživala več let, se je skoraj čez noč spremenila. Literature sem imela že prej ogromno na svojih knjižnih policah, vendar večina tega je bilo le moje veselje po zbirki dobrih knjig.  Čeprav sem jih vse prebrala, je pri meni ostalo le razmišljanje o zdravem načinu življenja.

Nekega dne pa sem ob brskanju po spletu zasledila dve zanimivi knjigi, kateri sem takoj naročila. Prav v času poletja, ko se na plaži pod borovci in oglašanju škržatov najbolj berejo ljubezenski romani sem se tisto poletje odločila za knjigo, ki je bila delo enega največjih znanstvenih avtoritet na svetu, čigar temeljno vodilo je bilo iskanje resnice. Avtor v njej pojasnjuje mehanizme delovanja človeka in vpliv hrane na zdravje oziroma nastanku bolezni.

Že med branjem te zahtevne literature sem se začela zavedati, da si kvaliteto življenja krojimo z žlico, vilico  in nožem. K temu bi lahko dodala tudi miselnost posameznika in mentalno higieno.

Tako sem kmalu po prebrani strokovni literaturi začela spreminjati svoj jedilnik. Za zajtrk nisem več jedla sendvičev, krožnik za kosilo ni bil prepoln, prav tako večerja ni bila tako obilna kot običajno. Iz jedilnika sem odstranila vse živalske maščobe ter postala dosledna. Jedla sem samo takrat, ko sem začutila lakoto.

In kaj sem torej jedla?

Prvo pravilo, katerega sem se držala je bilo, da je bila hrana zelo raznolika.

Vnos beljakovin ni smel biti premajhen, zato sem začela uživati veliko stročnic, ki so  beljakovinsko bogata in zelo zdrava živila, saj vsebujejo še veliko vlaknin, mineralov, vitaminov in antioksidantov.

Prav tako sem na svoj jedilnik vključila škrobna živila, ki so dober vir ogljikovih hidratov in v zdravi hrani pomenijo večji vir energije. Zaradi pomanjkanja B12 vitamina, sem uživala prehranska dopolnila. Vsakodnevno sem začela uživati tudi sadje in zelenjavo, oreščke, semena in sezonsko tudi gobe. Svoje prehranjevalne navade sem precej spremenila.  Ob raznih praznovanjih pa so se občasno na krožniku vseeno pojavljala slastna torta, palačinke in sladoledi.

Še danes se poskušam zdravo prehranjevati in v svoje telo vnašati dovolj raznoliko in zdravo hrano. Posebej v poletnih mesecih dnevno stiskam sveže sadje z zelenjavo ter ostanke pulpe porabim za različne juhe in priloge.

 

Ideje dnevnega zdravega obroka:

Zajtrk:

  • Sveže stisnjen jabolčni sok (v zimskem času lahko tudi kupljen), ali riževo mleko, sojino mleko, mandljevo mleko, … s »cornfleksom«.
  • Skuta zmešana s tremi žlicami lanenega olja, sveže zdrobljeno laneno seme, naribano jabolko in zaradi sladkega okusa na kocke narezano banano ter po želji žlico medu. http://www.holist.eu/budwig.html (za dvig odpornosti, artritis, infarkt, rak, aritmijo, različne kožne ekceme, multiplo sklerozo in druge avtoimunske bolezni, diabetes, pljučne bolezni, ulkuse, jetra, prostato, možganski tumor, možgansko kap, arteriosklerozo, ter še druge kronične bolezni).
  • Polnozrnati kruh, arašidovo maslo in napitek.
  • Polnozrnati kruh, veganski biftek (neverjetno dobrega okusa – predvsem za tiste, ki mislijo, da brez mesa ne morejo), http://altervego.si/blog/recepti/veganski-tatarski-biftek/ in napitek.

 

  • Rženi kruh z zelenjavnim namazom, napitek.
  • Bananini »muffini« s čokolado, riževo mleko.
  • Ajdov kruh, kokosov namaz, napitek.

 

 Kosilo:

  • Zelenjavna juha, pražen krompir, pečene bučke (lahko pohane), solata.
  • Gobova juha z ajdovo kašo, riž, zelenjavni polpeti, solata.
  • Korenčkova juha, na čebuli prepražena leča (lahko kar iz konzerve), pečeni malancani, solata.
  • Krompirjeva juha z lečo, krompir v oblicah, na čebuli prepražena čičerika, solata.
  • Pasulj s sojinim tofujem.
  • Cvetačina juha, makaronovo meso (namesto mesa, sojin tofu – ne boste ugotovili razlike), solata.
  • Paradižnikova juha, zelenjavna pita, solata.
  • Enolončnica s kolerabo, krompirjem, korenjem in fižolom.
  • Zelenjavna pizza s sezonsko solato.

 

Malica:

  • Sveže zdrobljeno sadje – sok, sveže zdrobljeno sadje in zelenjava, sveže sadje, sadni krožnik, »smoothie«, prosena kaša s suhimi slivami, rižev narastek, …

 

Večerja:

  • Mediteranska zelenjava na žaru.
  • Vegi burger z zelenjavnim polpetom.
  • Rezanci s čemaževim pestom.
  • Krompirjeva solata z redkvico.
  • Ajdova kaša s korenčkom in papriko.
  • Pečen sladki krompir.
  • Bučkine palačinke z nadevom.
  • Prosena kaša z zelenjavo.
  • Nadevana zelenjavna omleta.

 

Skozi vsa leta, sem se učila novih in novih receptov in priznati moram, da mi niti na začetku preobrazbe svojih prehranjevalnih navad ni povzročalo večjih skrbi. Ker smo večina ljudi funkcionalno pismeni in računalniško podprti, imamo ogromno možnosti za dosego svojega cilja.

Ob zaključku bi želela dodati, da seveda pride tudi dan, ko nimam volje ne materiala, za pripravo zahtevnejših kulinaričnih jedi. Takrat posežem tudi po starih tradicionalnih receptih in z njimi tako razveselim domače goste z okusno hrano, ki bo v živela še naprej.

 

Do naslednjič,

Vaša Moderna babi Mojca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja